2011年4月1日 星期五

餵全人奶請陪月interview的問題

之前分享,好陪月應具備某些特質﹝參考「請陪月interview必問」﹞。請陪月時我interview了三個陪月員,以我「尋根問底」式的問題,我請了一個我甚滿意的陪月,令我在坐月餵全人奶時有個好幫手。

interview陪月問題一定要open-ended為主,即時避免簡單回答「是」或「不是」或「可以」及「不可以」等問題,及「幾錢」等簡單問題;應盡量避免「有你講無佢講」,應鼓勵她多說話,假設想餵全人奶,問題包括:
  • 由你做陪月至今,你照顧過幾多個BB?
  • 你有餵人奶的經驗嗎?可否分享一下你的經驗?
  • 你幫過的媽媽當中有幾多餵全人奶?請分享一下你幫餵全人奶媽媽的經驗。她們有甚麼困難?你如何幫她們?
  • ﹝如沒有餵全人奶媽媽的經驗,可考慮給予機會再問﹞如果我想餵全人奶,你認為我應該補奶粉嗎?你如何看補奶粉?
  • 如果我想餵全人奶/唔夠奶,你會如何幫我?﹝如答煲湯﹞你會煲甚麼湯?你會煮甚麼菜式?有甚麼食物是餵人奶不可吃的?
  • 餵夜奶方面你有甚麼建議?
  • 如何知道人奶B夠不夠營養?每日幾多塊片才足夠?
  • 聽說坐月餵人奶很累,可以如何處理?
以上問題我沒有標準答案,亦不願提供標準答案,各位準媽媽要先做功課,知道這些問題的答案。我個人意見,可別依賴陪月教你如何餵人奶,一個陪月最多是輔助的角色,已經很足夠。

25 則留言:

  1. 我也打算餵全人奶,可否把陪月介紹給我?my email:amychau2011@yahoo.com, thanks.

    回覆刪除
  2. HI,my wife 打算餵全人奶,可否把陪月介紹給我?my email:vkwong97@hotmail.com, thank you very much.

    回覆刪除
  3. Hi, 我係想餵全人奶的準媽媽, 可否介紹陪月資料給我?謝謝.我的email address is: christine.wongcm@gmail.com
    非常謝謝!

    回覆刪除
  4. Hi, I'm also a mum-to-be that would like to breastfeeding as well. Please kindly send me the details of your 陪月? Many thanks ! My email address is: bobolai138@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  5. Hi, I would like to breastfeed as well. Please send the details of your 陪月. My email address is: fpoonkc@yahoo.com

    Thanks.

    回覆刪除
  6. 可以介紹你的陪月姐姐給我嗎?謝謝

    queenie11qq@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  7. Hi, 以上三位問陪月聯絡電話,全部已覆,請check email!

    回覆刪除
  8. Hi,I would like to breastfeed as well. Pls kindly send me the details of your 陪月? Many thanks! My email address is amyhsh@gmail.com

    回覆刪除
  9. 你好,可以把你的陪月姐姐聯繫資料發給我嘛?anniezhuge@gmail.com,多謝!

    回覆刪除
  10. Hi, 我係想餵全人奶的準媽媽, 可否介紹陪月資料給我?
    My email address: catherinechim@yahoo.com.hk
    謝謝~

    回覆刪除
  11. Hi could i please also have your 陪月姐姐's contact details? my email is retaw_118@hotmail.com. many thanks!

    回覆刪除
  12. Hi Priscilla,可以把你陪月姐姐的聯繫資料發給我嗎?jess.wong.jw@gmail.com
    Many thanks!

    回覆刪除
  13. Hi, 你好,我是準備餵全人奶的,可否給我你陪月的資料?謝謝你!dianachow@hotmail.com

    回覆刪除
  14. 你好,可否給我你陪月的資料?謝謝你!yellow2fish@gmail.com

    回覆刪除
  15. Hi Priscilla,

    I have already employed one, but so sad that she doesn't support me breast feeding vy much . . .
    My baby just 9 days yrs old ar
    For example,
    the first day she already said i must needed to 補奶粉 after breast feeding ~
    my right side nipple get hurt, she told me that all the babies she takecare b4, the mama all buy a pump to stroage, and suggested me pump out all and use bottle feeding.
    sometimes she will 奶粉 is not as bad as we think, it's similar to 人奶 . . . . . :(
    I scare she will treat my baby not good, so I didn't reject her . . . .
    wht can i do ?!
    Thanks a lot ~

    by a new mama !
    my mail: chichilovedumbo@yahoo.com

    回覆刪除
  16. chichi, will e-mail you directly!

    回覆刪除
  17. 不少準媽媽都想聯絡我的陪月, 請直接電郵她吧: karenykk@yahoo.com.hk

    也可到她的blog一看:

    http://blog.yahoo.com/_ZUNU3HEPVFOLERBHADLHSHRJLU/articles/page/1

    回覆刪除
  18. Hi, my wife also prepare to 餵全人奶的準媽媽, 可否介紹陪月資料給我? my email address is stephen_anbang@hotmail.com.hk

    回覆刪除
  19. Hello Priscilla,

    Our family is finding baby sitter. Could you send the contact info of the one you hired to me (dawn_kwan@yahoo.com.hk)? Thanks a lot!

    回覆刪除
  20. 你好, 可以介紹你的陪月給我嗎, 麻煩把資料SEND到maggie_kwan_kwan@yahoo.com.hk, thanks very much!!

    回覆刪除
  21. 你好嗎我也想餵人奶,可以介紹你的陪月給我嗎, 麻煩把資料電郵到mm_ngai@yahoo.com.hk
    十分感謝!

    回覆刪除
  22. Priscilla Lau 你好

    我也想餵人奶,可以介紹你的陪月給我嗎,
    麻煩把資料電郵到 albanytang@gmail.com
    十分感謝!

    回覆刪除
  23. Hello
    可以share陪月資料嗎?thanks

    回覆刪除