2011年3月30日 星期三

請陪月interview必問

一個好的陪月,可以令坐月變得輕鬆很多,我也慶幸自己請到個好陪月。interview陪月時最好問得詳細一些,以免揀錯人,坐月時令自己激氣。如果想餵全人奶可以問的問題在另一篇「餵全人奶請陪月interview的問題」。 我以一個用家的角度,覺得一個好的陪月,應有以下特質:

(1) 志同道合 
這是我認為最重要的特質,即是大家要「夾」。你想餵全人奶,她認為你應補奶粉,想法不同,自然唔開心。相反,你想多休息,補奶粉無所謂,即使陪月認為餵全人奶有幾好,都應該尊重媽媽意願。我曾interview一位陪月,告訴我應把兩隻狗鎖在露台,我一聽就覺得唔啱聽。因此,了解自己的喜惡和意向是十分重要的,才可在interview問清楚。

(2) 數目分明
畢竟陪月是一個陌生人,把金錢交上,心中難免忐忑,擔心有人打斧頭。因此專業的陪月員會詳細列明大小花費,亦歡迎媽媽在interview時查問,態度坦蕩蕩,才值得令人信任。

(3) 善於煮食
媽媽的坐月膳食是十分重要的。但陪月是否煮得一手好菜,interview時不能知曉,但陪月有無先查詢個人口味,有沒有過去用過的餐單可以參考,便可推測她會否用心思煮食。我自己的菲傭初到香港,是完全不懂得煮中國菜的,但經過陪月整個月的示範,現在無需我費神,每天都煮有均衡三餐,煎炒煮蒸菜式俱全。

(4) 有心有力
有力是指技巧,即湊BB的技巧是否到家。技巧只要陪月有一定陪月經驗就應該可以了,但我覺得最緊要有heart,是否關心媽媽和BB,才是最緊要。有heart,令媽媽坐月睡覺也睡得安心一些!這個interview時就較難問了,就考準爸媽的眼光了。

19 則留言:

  1. Agree with your comments, especially 有心有力, attitude is most important!

    回覆刪除
  2. Hi Priscilla, would you please send me the contact of your 陪月?Thanks a lot!

    Jess

    ( jess.wong.jw@gmail.com )

    回覆刪除
  3. Hi, could you send me the contact of your 陪月?
    Thanks a lot !
    Cindy
    e-mail : cindykamching@gmail.com

    回覆刪除
  4. Cindy, 已覆. 請看電郵! 祝順利!

    回覆刪除
  5. Dear Priscilla,

    Very useful information. Could you please send me the contact of you peiyu at pandabea119@hotmail.com? Thanks!

    回覆刪除
  6. 你好, 請問可否介紹你的陪月給我, email:fatbq@hotmail.com

    回覆刪除
  7. Hi, 請問可否SEND你的陪月資料給我呢?
    我極需要支持人奶的陪月
    謝謝
    email: sukiplk@gmail.com
    THX

    回覆刪除
  8. Could you please email me the contact of your 陪月?
    mail2sansan-001@yahoo.com.hk
    Thank you so much!!

    回覆刪除
  9. Hi Priscilla, would you please send me the contact of your 陪月?Thanks a lot!

    回覆刪除
  10. I am looking for a babysitter. Hope you can send me the contact of your babysitter. Thanks! My email is bulbulpug@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  11. Hi Priscilla, can you share your babysitter's contacts to me? Please send to winnieli0504@gmail.com. Thanks.

    回覆刪除
  12. Hi Priscilla, could you pls kindly send me the contact of your babysitter? My email is ivyelephant@hotmail.com. Tks so much for your kind help!

    回覆刪除
  13. Hi Priscilla, Thank you for nice sharing, I just recognize to have my first baby, would you mind send your babysitter contact to me?
    My email is katiefchen@gmail.com

    回覆刪除
  14. Hi Priscilla, thanks a lot for your tips! Would you please kindly refer the contact of your babysitter to me? Thank you so much.
    My e-mail is evahochiu@hotmail.com

    回覆刪除
  15. hi,可否send你個陪月資料結我嗎?

    回覆刪除
  16. hi,可否send你個陪月資料結我嗎?

    回覆刪除
  17. 可否send你個陪月資料給我嗎? Thanks!
    My email address is: kinki_yanchu@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  18. Hi , can you send your陪月資料?
    my email address is: laifuyin@yahoo.com.hk
    thanks!!

    回覆刪除
  19. Hi, can you send your 陪月資料 to me?
    My email address: jessiechowpy@gmail.com
    Thanks a lot!

    回覆刪除